آرشیو بهمن ماه 1398

تكنولوژي روز

سئو۵ پلاگين و ابزار كاربردي سئو براي وردپرس

۶۷ بازديد

۵ پلاگين و ابزار كاربردي سئو براي وردپرسدر اين مقاله منظور داريم به معرفي ۵ پلاگين و افزار كاربردي سئو براي وردپرس كه بسيار نيرومند هستند بپردازيم و به شما كاربران عزيز شناسايي نماييم.
چيزهايي كه در ارتباط با پلاگين ها و ابزارهاي سئو در وردپرس

نكاتي كه بايد در مورد ابزار و افزونه هاي سئو بدانيد

بايد بدانيدهنگام خواندن نكاتي مربوط به سئو يا جستجوي عبارت “بهترين افزونه هاي مجاني وردپرس” به نوشتار هايي تصادف خواهيد كرد كه داراي ده ها افزار هستند. اين ميتواند براي كاربران مبتدي غافلگير كننده باشد. به راستي شما براي افزايش رتبه در موتورهاي جستجو بيچارگي به ده ها يا تعداد زيادي از پلاگين و ابزارهاي سئو دربايستن نداريد.
شما كافيست از يك يا تعداد اندك اما در عين حال بسيار كاربردي و با كيفيت از پلاگين ها و ابزارهاي وردپرس استفاده نماييد و وب سايت خويش را در مقوله سئو قوي سازيد و رتبه احسان در موتورهاي جستجو براي خود دست و پا كنيد.
در پيوسته به معرفي ۵ پلاگين و ابزار كاربردي سئو براي وردپرس خواهيم پرداخت.
معرفي ۵ پلاگين و دست موزه كاربردي سئو براي وردپرسپلاگين Yoast SEOپلاگين Yoast SEO قوي ترين پلاگين سئوي موجود براي وردپرس است. يك آلت بهينه سازي تارنما بصورت كامل را ارائه ميدهد.به شما اين امكان را ميدهد به راحتي عناوين و توضيحات سئو را در پست ها و صفحات وب سايت خويش اضافه نماييد، در ضمن ميتوانيد متعلق به براي افزودن دياگرام متاديتا و عكس هاي شبكه هاي اجتماعي به مقالات خويش كاربرد نماييد.
ابزار SEMRushابزار SEMRush امكان انجام سئوي سراسري در تارنما تان را براي شما ممكن ميسازد. اين ابزار بدست كارشناسان چيره دست سئو، بازاريابان، تارنگار نويسان و بازرگاني در همه ابعاد مورد بهره‌گيري قرار ميگيرد و مجموعه مفصل اي از ادوات را براي افزايش شدامد وب سايت فراهم ميكند.همچنين مي توانيد متعلق به براي يافتن كلمات كليدي ارگانيك و اصطلاحات جستجو استفاده كنيد.
ابزار Google Search Consoleاين آلت بدست گوگل ارائه شده است تا به صاحبان تارنما كامل كند حضور خويش را در نتايج جستجوي گوگل را بهبود و حفظ نمايند.وقتي گوگل توانا به كرال و نمايه كردن صفحات تارنما شما نيست به شما هشدار ميدهد و مطلعتان ميسازد. وانگهي شما ميتوانيد ارشاد هاي مفيدي در باره نحوه رفع اين هشدارها گرفتن كنيد.
پلاگين Broken Link Checkerلينك ها يا دامنه هاي شكسته و خراب ميتواند بر سئوي تارنما شما تاثير منفي بگذارد و تجربه بدي براي كاربران شما ايجاد كند. اگر مدتي است كه وبلاگ يا تارنما خدو را اداره ميكنيد مي بايست هر از برخي مواقع آن را براي بررسي لينك هاي ويران باره بررسي پيمان دهيد و آنها را برطرف نماييد.Broken Link Checker يك افزونه وردپرس مجاني است كه به شما امكان مي دهد پيوندهاي شكسته را در وب سايت وردپرسي خويش پيدا كنيد، سپس مي توانيد آن پيوندها را حتي بدون هيچگونه ويرايشي برطرف كنيد.
پلاگين WP Rocketسرعت تارنما عامل اصلي در رتبه بندي موتورهاي جستجو ميباشد، به همين انگيزه شما مي بايست همواره بر سرعت و عملكرد تارنما خود بازرسي داشته باشيد لغايت مطمئن شويد از سرعت خوبي برخوردار است و كارايي بدي بر سئوي تارنما شما نميگذارد.آسانترين راه براي افزايش سرعت تارنما شما پركار كردن caching ميباشد. WP Rocket بهترين پلاگين caching در وردپرس است كه به شما امكان مي دهد caching را بدون غواصي در هر مورد فني تنظيم كنيد.در سرانجام اين اميد را به شما ميدهيم با كاربرد كردن از ۵ پلاگين و آلت كاربردي سئو براي وردپرس كه براي شما معرفي و رسيدگي شد، بتوانيد بر عملكرد سئو در وب سايت خويش بهبود پوزش مي‌خواهم و رتبه زياد نكويي در موتورهاي جستجو كسب نماييد.

گزينه ويرايش به توئيتر اضافه نمي شود

۶۰ بازديد

كاربران توئيتر از زمان راه اندازي اين شبكه اجتماعي در ۲۰۰۶ ميلادي خواستار گزينه اي براي اديت (اصلاح) توئيت هاي خود هستند. اما شركت هميشه از ارائه آن طفره رفته و مي گويد مشكل را بررسي مي كند يا مشغول بررسي عميق آن است. 

 

 اكنون جك دورسي مدير ارشد اجرايي توئيتر  پاسخي قاطع به اين سوال داده است.  طي يك جلسه پرسش و پاسخ ويدئويي با نشريه «ويرد»(Wired) از او پرسيده شد آيا دكمه اديت در ۲۰۲۰ به توئيتر افزوده مي شود يا خير. او با لبخند نامحسوسي پاسخ داد: جواب اين سوال «نه » است.

 

البته اين پاسخ چندان غيرمنتظره نيست. هرچند كاربران توئيتر مدت ها است كه درباره مزاياي گزينه اديت بحث مي كنند، اما اين شركت هميشه پاسخي دو پهلو به كاربران داده و هيچ گاه سعي نكرد اين مشكل را برطرف كند.

 

كيوان بيك پور يكي از مديران توئيتر تابستان گذشته در اين باره گفت: واقعا فكر مي كنم بالاخره بايد اين ويژگي را بسازيم. البته اين از اولويت هاي ما به حساب نمي آيد.

 

در ويدئوي پرسش و پاسخ، دورسي توضيح داد كه نبود گزينه اصلاح  در توئيتر به طراحي اصلي اين شبكه اجتماعي مربوط است. 

 

او گفت: ما به عنوان يك سرويس اس ام اس و ارسال متن فعاليت خود را آغاز كرديم. هنگاميكه شما پيامي ارسال مي كنيد نمي توانيد آن را پس بگيريد. ما مي خواهيم همين ويژگي را حفظ كنيم.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews4073164.html

ابداع برچسب‌هاي باريكي براي انتقال بهتر داده‌ها

۷۱ بازديد

تجهيزات الكترونيكي بسياري از جمله تلفن‌هاي همراه، تبلت‌ها و لوازم هوشمند خانگي، به نمايشگر لمسي مجهز هستند. نمايشگرهاي لمسي، يكي از متداول‌ترين ابزاري هستند كه كاربران براي برقراري ارتباط و جستجو در ابزار خود از آنها استفاده مي‌كنند.

 

گروهي از پژوهشگران "موسسه ايمك"(IMEC) بلژيك به تازگي پژوهشي را براي بررسي قابليت‌هاي نمايشگر لمسي انجام داده‌اند تا امكان انتقال ساده داده‌ها را بين ابزار متصل به اينترنت فراهم كنند.

 

آنها در اين پژوهش نشان دادند كه نمايشگرهاي لمسي تجاري مي‌توانند با استفاده از يك برچسب شناسايي نازك كه نيروي آن با يك باتري يا سلول فتوولتائيك تامين مي‌شود، نقش يك "قرائت‌كننده"(reader) را بازي كنند و داده‌هاي بيشتري را انتقال دهند.

 

"كريس ميني"(Kris Myny)، از پژوهشگران اين پروژه گفت: حوزه تخصصي ما، تجهيزات انعطاف‌پذير الكترونيكي براي اينترنت اشيا است. ما در كار خود، مدارهاي نازك مانند برچسب‌هاي انعطاف‌پذير "سامانه بازشناسي با امواج راديويي"(RFID) را مورد بررسي قرار مي‌دهيم كه در اشيا قرار مي‌گيرند و با قرائت‌كننده‌هاي سامانه بازشناسي با امواج راديويي و "ارتباطات ميدان‌نزديك" يا "ان‌اف‌سي"(NFC) ارتباط برقرار مي‌كنند. بر همين اساس، گام بعدي ما بررسي امكان گسترش تعداد قرائت‌كننده‌ها است.

 

ميني و همكارانش دريافتند كه نمايشگرهاي لمسي در حال حاضر بيش از قرائت‌كننده‌هاي سامانه بازشناسي با امواج راديويي در دسترس قرار دارند. اين كشف، آنها را ترغيب كرد تا امكان ارتباط مستقيم يك تراشه باريك را با يك نمايشگر استاندارد مورد بررسي قرار دهند.

 

پژوهشگران طي يك همكاري با شركت بلژيكي "كارتاموندي"(Cartamundi)، اپليكيشني ابداع كردند كه مي‌تواند كارهاي مربوط به نمايشگر لمسي مانند لمس كردن را تشخيص دهد و آنها را بر اساس مولفه‌هايي كه تشخيص داده، گزارش دهد. اين گروه پژوهشي، يك برچسب شناسايي باريك نيز ابداع كردند كه روي نمايشگر تلفن همراه هوشمند قرار مي‌گيرد و به واسطه اپليكيشن به خواندن داده‌ها مي‌پردازد.

 

برچسب‌هايي كه ميني و همكارانش ابداع كرده‌اند، مي‌توانند داده‌ها را به سرعت بين تجهيزات الكترونيكي لمسي انتقال دهند. يكي از مزاياي مهم روش آنها اين است كه به تغييرات صورت گرفته در ثابت‌افزارهاي ابزار لمسي كنوني نيازي ندارد و به جاي آن، بر استفاده از اپليكيشني تكيه مي‌كند كه مي‌تواند شناسه منتقل شده را به صورت خودكار رمزگشايي كند.

 

ميني ادامه داد: چالش اصلي كه ما هنگام ابداع اين روش با آن رو به رو شديم، تامين نيروي تراشه بود. ما اين كار را با استفاده از يك سلول فتوولتائيك باريك و انعطاف‌پذير انجام داديم كه مي‌تواند نور را از تلفن همراه هوشمند و يا بيشتر ابزار لمسي مجهز به نمايشگر جذب كند.

 

 اخبار پزشكي ,خبرهاي پزشكي, انتقال بهتر داده‌ها

وي افزود: اگر فناوري ما در صنعت پذيرفته شود، اين فرصت را خواهيم داشت كه برچسب‌هاي لمسي انعطاف‌پذير و جديدي معرفي كنيم كه مي‌توانند با ابزار مجهز به نمايشگر مانند يخچال هوشمند يا تبلت ارتباط برقرار كنند.

 

اين پژوهش، روش جديد و اميدواركننده‌اي را براي انتقال داده‌ها ميان ابزار قابل اتصال به اينترنت ارائه مي‌دهد. پژوهشگران قصد دارند در آينده، برچسب‌هايي ابداع كنند كه مي‌توان از آنها براي برقراري ارتباط مستقيم ميان ابزارهاي مجهز به نمايشگر لمسي استفاده كرد

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11045543.html

10 افزونه و ابزار برتر سئو براي وردپرس

۶۹ بازديد

نكاتي كه بايد در مورد ابزار و افزونه هاي سئو بدانيد: 

 زماني كه شما در مورد بهترين افزونه سئو براي وردپرس جستجو ميكنيد با چندين صفحه و چندين ابزار و افزونه مواج ميشويد كه شايد خيلي از آنها به دردتان نخورد و يا كارايي لازم را نداشته باشد و حتي براي مبتدي ها مثل يك كابوس شود! 

بهترين افزونه سئو براي وردپرس

حقيقت اين است كه شما براي كسب رتبه هاي جستجوي بالاتر نيازي به ده ها ابزار نداريد.منظور اين است كه اگر بدانيد كدام افزونه براي چه كاري است نيازي نيست ده ها افزونه نصب كنيد. 

به طور مثال شما وقتي يك افزونه براي سئو نصب ميكنيد ديگر نيازي به نصب افزونه سئو ديگري نداريد. شما بين Yoast , All in one SEO , Rank math و SEOPress بايد يكي را انتخاب كنيد تا با هم تداخل نداشته باشند. 

ما بر حسب تجربه و ابزارهايي كه به طور روزمره استفاده ميكنيم ابزارها و افزونه را به شما معرفي ميكنيم حال اينكه كدام افزونه بهتر است را شما انتخاب ميكنيد.

افزونه سئو وردپرس يوست سئو ( Yoast )

افزونه yoast

به قول معروف يك راست بريم سر اصل مطلب! يواست بهترين افزونه سئو براي وردپرس در بازار است كه در بهينه سازي سايت به شما كمك ميكند.

به شما كمك ميكند كه در نوشته هاي خود از عنوان ها و توضيحات مناسب استفاده كنيد. همچنين به صورت اتوماتيك XML sitemap را براي سايت شما توليد ميكند.( كه به نحوه معرفي سايت شما به گوگل كمك ميكند )

اين افزونه به صورت كامل به فارسي ترجمه شده و شما ميتوانيد براحتي آن را نصب كنيد و با آن كار كنيد. اشتباهات يا نقض هاي نوشته شما را با چراغ قرمز مشخص ميكند و اگر شما آن اشكالات را برطرف كنيد با چراغ سبز آنرا نمايش ميدهد.

اين افزونه بهترين افزونه سئو براي وردپرس است كه ميتواند به شما در مديريت عناوين، توضيحات، Description ها، مديريت ريدايركت ها، نقشه سايت و كنترل تنظيمات ايندكس كمك كند. اين افزونه دو نسخه رايگان و پولي وجود دارد كه ميتوانيد نسخه رايگان آن را به راحتي ميتوانيد از مخزن وردپرس دانلود كنيد.

Semrush ابزار آنلاين براي سئو سايت

بهترين افزونه سئو براي وردپرس ( Semrush )

يكي از بهترين ابزارهاي وردپرس كه در سئو بسيار كمك ميكند ميتوان به semrush اشاره كرد كه اين روزها خيلي از سئوكاران باتجربه، ديجيتال ماركترها، و وبلاگ نويس ها براي افزايش ترافيك سايت خود از آن استفاده ميكنند.

شما ميتوانيد براي پيدا كردن كليدواژه هاي ارگانيك وعبارات جستجو شده در سرچ كه به افزايش رتبه سايت شما كمك ميكند از اين ابزار استفاده كنيد.

يكي از مهم ترين امكانات اين ابزار، تحقيقات رقابتي كلمات كليدي است كه شما ميتوانيد تحقيق كنيد رقبا در كدام كلمات كليدي سئو انجام داده اند.

همچنين شما ميتوانيد extention اين ابزار را در مرورگر خود نصب كنيد تا از امكانات اين ابزار استفاده كنيد. ميتونيد از لينك زير اين Extention رو براي مرورگر كروم دانلود كنيد.

افزونه semrush براي مرورگر كروم

ابزار بسيار كاربردي گوگل سرچ كنسول ( Google search console )

ابزار google search concole

گوگل سرچ كنسول يك ابزار رايگان براي صاحبان وبسايت است تا بتوانند سايت خود را مانيتور و كنترل كنند. شما ميتوانيد سايت خود را در سرچ كونسول به عنوان مالك سايت اضافه كنيد و صفحات خود را ايندكس كنيد. زماني كه صفحات شما در گوگل ايندكس شد( و حتي زماني كه ايندكس آن رد شد ) به شما پيغام ميدهد و مشكل سايتتان را به شما ميگويد. خوبي سرچ كنسول اين است كه حتي راه حل را هم به شما ميگويد و حتي در خيلي از موارد با تاييد چند گزينه خودش مشكل شما را حال ميكند! 

مهمترين بخش سرچ كونسول بخش كلمات كليدي است. بخش هايي مثل گزارش نمايش كليدواژه ( impression )، گزارش كليك كليدواژه ( click ) و متوسط جايگاه گوگل ( average position ) كه ميتواند در تحقيقات كليدواژه اي شما كمك كند.

ابزار google webmaster

قطعا شما ميخواهيد بدانيد كلمات كليدي موردنظرتان چند بار كليك خورده. اين امر به سئو سايت شما بسيار كمك خواهد كرد، اگر بدانيد كدام كلمات كليك بيشتري نسبت به سرچ دارند حتما فعاليت روي اون كلمات را بيشتر خواهيد كرد.

 

افزونه گوگل سايت كيت ( google site kit )

آموزش نصب افزونه google site kit

شما ميتوانيد سرچ كنسول گوگل را در وبسايت خودتون داشته باشيد و ديگر نيازي نيست در تب ديگر گوگل سرچ كنسول رو چك كنيد . افزونه كاربردي كه چندي پيش توسط گوگل معرفي شد و مورد استقابل بسياري از وبمستران قرار گرفت. افزونه اي كه ميتوانيد 4 سرويس گوگل را يكجا و در يك پنل مشاهده كنيد. اگر ميخواهيد در مورد اين افزونه بيشتر بدونيد و فيلم آموزشي نصب و كار با افزونه google site kit  رو ببينيد به لينك زير مراجعه كنيد. 

آشنايي و آموزش نصب و كار با افزونه google site kit 

 

Ahrefs ابزار آنلاين براي سئو

يك ابزار همه كاره براي بلاگرها، سئو كاران و كاربران كه كاركردي شبيه به semrush دارد. اين ابزاربه شما كمك ميكند تا بتوانيد روي كليدواژه ها تحقيق و آناليز انجام بديد. همچنين در يك بخش اين ابزار ميتوانيد بك لينك هاي سايت هاي موردنظرتون رو چك كنيد. كه اين آنليز بك لينك ها مهم ترين خصوصيت اين ابزار است. اگر ميخواهيد يك سايت را از لحاظ بك لينك چك كنيد حتما از اين ابزار استفاده كنيد. همچنين اين ابزار به ما كمك ميكند تا ببينيم سايت هاي ديگر با چه عناويني مطلب توليد كرده اند و با استفاده از اين اطلاعات بدانيم چه مطالبي با چه عناويني توليد كنيم. 

 

ابزار تحقيق كلمات كليدي گوگل كيوورد پلنر ( Google keyword planner )

ابزار keyword planner

هيچ كس غير از گوگل نميداند چه كلمه بيشتر سرچ ميشود. Google keyword planner دقيقا همينكار را ميكند. زماني كه شما بين 3 كلمه ميخواهيد يك كلمه انتخاب كنيد كه بيشترين سرچ را داشته باشد google keyword planner بيشترين كمك را به شما خواهد كرد. 

فكر كنيد ميخواهيد در مورد فروش كالاي دسته دوم يك كلمه مناسب را انتخاب كنيد.

به ذهنتان چه چيزي خطور ميكند؟ 

كالاي دسته دوم؟

كالاي استوك؟

كالاي كاركرده؟

اينجا شما بايد از ابزار google keyword planner استفاده كنيد، كلمات را وارد كنيد و كشور ايران را انتخاب كنيد. گوگل به شما ميگويد كه كدام كلمه در ايران بيشترين سرچ را دارد. ابزاري كه شايد همه ي وب مسترها، سئوكاران و كاربران بايد از آن استفاده كنند. زيرا كلمه كليدي مناسب به افزايش بازديدكننده و مشتري سايت شما بسيار كمك ميكند. 

 

افزونه سئو سايت وردپسي ( All in one seo pack )

افزونه all in one pack

يك افزونه تقريبا با كاربري مشابه افزونه يواست اما با اين تفاوت كه ميتوانيد فروشگاه ووكامرسيِ خودتون رو بهينه كنيد. 

عنوان سئو، متا تگ ها، مديريت برچسب و … از جمله مواردي است كه ميتوانيد در اين افزونه براي فروشگاه ووكامرسي خود اضافه و يا ويرايش كنيد.

اما همانطور كه گفته شد بين اين افزونه و افزونه يواست حتما فقط يك افزونه انتخاب و نصب شود تا تداخلي با هم پيدا نكنند.

 

افزونه وردپرس براي آناليز لينك هاي شكسته ( Broken link checker )

افزونه broken link checker

لينكهاي خراب ميتوانيد بسيار براي سايت شما مضر باشد. اگر شما يك بخش وبلاگ در وبسايتتان داريد بخش لينكهاي سايت بسيار مهم است و بايد هر روز اين بخش را كنترل كنيد. 

Broken link checker يك ابزار كاربردي است كه به شما كمك ميكند لينك هاي خراب در سايت را پيدا كنيد و آنها را درست كنيد. 

هر چند برخي از سرورها پيغام هايي مبني بر كم كردن سرعت سايت ها براي اين افزونه ارسال كرده اند و آن را بلاك كرده اند. به همين خاطر پيشنهاد ميشود از ابزار Ahrefs براي مديريت لينك كمك بگيريد تا سايت سريعي هم داشته باشيد.

پلاگين Seo quake

يك ابزار بسيار مهم و كاربردي براي دارندگان وبسايت ها و وبمسترها كه ميتوانيد با نصب addon بر روي مرورگرهاي خود( chrome , firefox , opera ) امر آناليز وبسايت ها را در سريع ترين زمان ممكن انجام بدهيد.

اين ابزار اطلاعات وبسايت ها را در اختيار شما قرار ميدهد. اطلاعاتي مثل:

سال ساخت سايت

نمره سايت از نظر بهينه سازي

آخرين آپديت سايت

رنك الكسا

تعداد بك لينك ها

اطلاعاتي مثل meta description و …

تعداد لينك هاي خروجي 

آناليز كلمات كليدي

آناليز فني سايت

و خيلي امكانات ديگر…

پيشنهاد ميكنيم حتما از اين ابزار استفاده كنيد.

افزونه بهينه سازي سرعت سايت ( Wp rocket )

افزونه wp rocket

سرعت سايت يكي از فاكتورهاي مهم كسب رتبه در گوگل است. اگر ميخواهيد وبسايت خود را در بالاترين رنك ها قرار دهيد حتما سرعت سايت را جدي بگيريد. افزونه wp rocket يكي از بهترين ابزارهاي افزايش سرعت سايت هاي وردپرسي است كه ميتوانيد با فعال كردن گزينه caching اين كار را انجام دهيد.

هر چند اين كار يكي از فاكتورهاي سرعت بخشيدن به سايت است. راه هاي مثل تجميع كردن كدهاي css و  html، بهينه سازي تصاوير و … در سرعت سايت بسيار تاثير دارند كه در آپديت بعدي اين مقاله حتما بيشتر در مورد سرعت سايت صحبت ميكنيم .

منبع:

اپليكيشني كه مشخصات افراد را از روي عكس فاش مي‌كند

۶۹ بازديد

اگر يك غريبه بتواند عكس شما را در پياده‌رو ببيند و سپس با استفاده از يك اپليكيشن، نام، نشاني و ساير مشخصات شما را كشف كند، چه احساسي پيدا مي‌كنيد؟ يك استارتاپ آمريكايي موسوم به "كلييرويو اي‌ال"(Clearview AI) با ارائه اپليكيشن جديدي، اين كار را ممكن كرده است. گزارش‌ها نشان مي‌دهند كه اين اپليكيشن در حال حاضر مورد استفاده صدها سازمان قانوني آمريكا از جمله اف‌بي‌آي قرار دارد.

 

اين اپليكيشن طي فرآيند كار خود، يك عكس را با بيش از سه ميليارد عكس موجود در پايگاه داده "كليير ويو" مقايسه مي‌كند كه از سرويس‌هايي مانند فيس‌بوك و يوتيوب گردآوري شده‌اند؛ سپس، آنها را با يكديگر مطابقت مي‌دهد تا مشخص كند كه تصاوير در اصل از كجا آمده‌اند. با وجود چنين فرآيندي، نام افراد به سادگي كشف مي‌شود و اطلاعات ديگر او نيز به دست مي‌آيند.

 

گستره وسيع پايگاه داده‌هاي كليير ويو، ديگر پايگاه‌هاي داده مورد استفاده سازمان‌هاي قانوني را بي‌فايده جلوه مي‌دهد. پايگاه داده‌هاي سازمان اف‌بي‌آي كه تصاوير گذرنامه و بيمه راننده را در بر دارد، يكي از بزرگترين پايگاه داده‌ها است كه بيش از ۶۴۱ ميليون تصوير از شهروندان آمريكا را شامل مي‌شود.

 

اپليكيشن كليير ويو، در حال حاضر در دسترس عموم قرار ندارد اما سازندگان آن پيش‌بيني مي‌كنند كه اين امكان در آينده فراهم خواهد شد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11045477.html

حذف دكمه آي جي تي وي از رابط كاربري اينستاگرام

۵۶ بازديد

سخنگوي فيس‌بوك كه مالك اينستاگرام نيز هست، تأييد كرده كه اين شبكه اجتماعي آيكون آي جي تي وي را از بخش بالايي رابط كاربري اصلي اينستاگرام حذف مي‌كند.

 

وي افزوده كه بررسي‌ها نشان مي‌دهد تعداد بسيار اندكي از كاربران از اين دكمه استفاده مي‌كنند و معمولاً مشاهده ويدئوهاي آي جي تي وي از طريق فيد اصلي هر كاربر انجام مي‌شود. البته براي اين كار از طريق نمايه هر كاربر و اپليكيشن اختصاصي آي جي تي وي نيز اقدام مي‌شود.

 

پيش از اين برخي نگراني‌هاي ديگر نيز در مورد ميزان استقبال از آي جي تي وي وجود داشته است. يك علت اين مساله نمايش افقي ويدئوها در آي جي تي وي است كه با شيوه نمايش ساير مطالب در اينستاگرام سازگاري ندارد.

 

به نظر مي‌رسد علت اصلي استفاده اندك از آيكون آي جي تي وي اين است كه اكثر كاربران از اينستگرام براي تعامل با دوستان و آشنايان و مشاهده عكس‌هايي از زندگي روزمره آنها استفاده مي‌كنند و چندان تمايلي به مشاهده ويدئوهاي كوتاه ۵ دقيقه‌اي از اين طريق نشان نداده و براي اين كار يوتيوب را ترجيح مي‌دهند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11045468.html

بازاريابي و فروش در ايران چگونه بايد انجام شود؟

۶۱ بازديد

معلومم است كه نميدانيم، ما هنوز فكر ميكنيم بازاريابي يعني همان خانومي كه با تلفن???? زنگ ميزند به خانه هاي مردم و كپسول آتش نشاني مي‌فروشد.

بازاريابي در ايران به چه معناست؟

البته اين در ايران اينگونه جاي افتاده است.

اما آيا واقعا همينطور است؟

بجز شركت هاي خيلي بزرگ يا شركت هايي كه اصالتا ايراني نيستند اين اصل، يعني جداسازي فروش از بازاريابي را كسي اجرا نمي‌كند. حداقل 70 درصد از شركت ها  اجرا نمي‌كنند.

هنوز در آگهي ها ميزنيم يك نفر خانم براي بازاريابي و فروش ؟؟؟؟

اين يعني چي يعني همين كه نميدانيم بازاريابي با فروش چه فرقي دارد.

ما يك نفر را ميخواهيم كه با تلفن زنگ بزند به مشتري هايمان و بگويد كه فلان محصول را داريم.

تازه خيلي پيشرفت كرديم اومديم دسته بندي كرديم مشتريهايمان را و به همه زنگ نميزنيم. اين شده اوج بازاريابي و فروش ما.

خود من بعنوان بازارياب و فروش استخدام شدم و هنوز نميدانم چه كاري انجام ميدادم.

چون گاهي بازاريابي ميكردم، البته بازاريابي و فروش رو به معناي واقعي ميگويم كه توي مقاله هاي پيش كلي راجع بهش توضيح داديم. گاهي هم فروش انجام ميدادم  بدونه اينكه بدونم اصلا دارم چه كاري انجام ميدهم.

به نظر من توي ايران فروش فقط بر اساس تجربه مشتريان، و بيلبوردها و نياز ها انجام ميشه و هيچ بازاريابي درست و حسابي راجع به محصولات نمي‌شود.

اين مقاله را بخونيد تا با هم بفهميم كه توي ايران چه اشتباهاتي انجام ميدهيم.

بازاريابي در ايران به چه معناست؟

بازاريابي در ايران

اشاره شد كه بازاريابي در ايران به همان معناي فروش يك جنس است. كسي كه فروش خوبي داشته باشد و اصول مذاكره را بداند ميتواند مدير فروش شود. بازاريابي در ايران معنا و مفهوم درستي را پيدا نكرده است.

تجربه كار در شركت هاي كوچك اين مسئله را نشان ميدهد كه فروش شركت ها محدود به فروش تلفني شده است. كه اين جاي تاسف زيادي را دارد. معمولا مديران فروش تجربه بازاريابي در سطح هاي بزرگ را ندارند و يك شركت را به سمت بازاريابي تلفني ميبرند.

فهميديم كه بازاريابي در ايران زياد معناي خاصي ندارد. اگر ميخواهيد در شركت خود بهترين فروش را داشته باشيد بازاريابي ياد بگيريد نه مذاكره و فروش. اگر شما هم فروش بلد باشيد هم بازاريابي ميتوانيد مدير فروش فوق العاده اي باشيد كه هيچ رقيبي در حوزه خودش در كسب و كار مورد فعاليتش نداشته باشد.

انواع بازاريابي در ايران

انواع بازاريابي

خب با توجه به گفته هاي بالا خيلي واضح است كه انواع بازاريابي خاصي هم توي ايران نبايد انجام بشود.

اما فروشندگان بدون اينكه خودشون بدانند يكسري كارها رو انجام ميدهند كه انواع بازاريابي خود به خود انجام مي‌شود.

مهمترين نوع بازاريابي در ايران بازاريابي تلفني است:

بازاريابي اول( تلفني ) :
بازاريابي تلفني: الو سلام من … هستم از شركت ….. ميخواستم بگم من محصول ……..دارم. مشتري: نه ممنون نيازي ندارم.
بازاريابي دوم( كاتالوگي ) :
بازاريابي كاتالوگي است. اين نوع هم ما محصولاتمان را توي يك كاتالوگ ميگنجانيم و به دست مشتري هايمان ميدهيم بدون اينكه تفكيك كنيم كدام محصول براي كدام مشتري مناسب است.
بازاريابي سوم( اينترنتي ) :
اينترنتي. اين نوع رو تازه ياد گرفتيم و به نسبت بقيه انواع بازاريابي بروزتر شديم. محصولاتمان را توي كانال هاي تلگرام و اينستا گرام ميزاريم و در مقابل فالور هاي فيك خريداري ميكنيم و بعد توقع فروش بيشتر را داريم.
بازاريابي نوع چهارم( حضوري ) :
بازاريابي حضوري. در اين نوع هم حضورا به مكان مورد نظر ميرويم بدون اطلاعات قبلي و با يك كاتالوگ به دست وارد مجموعه ميشويم و با مشتري صحبت ميكنيم و انتظار فروش بيشتر داريم.
بازاريابي نوع پنجم( پارتيزاني) :

بازاريابي پارتيزاني
بازاريابي پارتيزاني يك نوع بازاريابي نا منظم، بر اساس اين مدل تنها فروش محصول و خدمت اهميت ندارد بلكه سود فروش اين محصولات بسيار مد نظر قرار مي گيرد.

مدل بازاريابي پارتيزاني از قوانين و روش هاي متعددي تشكيل شده كه اجراي آن را در سازمان ها و كسب و كارهاي كوچك را ساده مي سازد.

البته اينجا نميخواهيم انواع بازاريابي رو توضيح بدهيم. ولي در اين نوع تجربه و تخيل را جايگزين هزينه هاي تبليغاتي ميكنيم كه بر اساس مواضع روان شناسانه بسيار موثر و مفيد واقع شده.

بازاريابي نوع ششم:
اين نوع بازاريابي به نسبت بقيه، بهترين عملكرد را داريم. بازاريابي حسي. نياز مشتري رو اول ميسنجيم و بعد براي اون نياز، محصول توليد ميكنيم.
يكسري بازاريابي هاي متنوع ديگه هم داريم كه من بهترين نوع ها كه در ايران بيشتر استفاده ميشوند را گفتم.

ما در ايران بيشتر بحث فروش و مذاكره را داريم تا بازاريابي، يعني بيشتر يك نفر استخدام ميشود كه مذاكره را بلد و فروش هاي خوبي را قبل از شركت ما انجام داده ايشان را استخدام ميكنيم و با تلفن تماس ميگيرن و ديگران را مطلع ميكنن كه ما چه خدماتي داريم.

من تا پايان اين مقاله به شما ياد ميدم كه چجوري بازاريابي كنيد.

 

فروش حرفه اي

فروش حرفه اي به معناي اينكه به صورت برنامه ريزي شده و با حوصله و انواع روش هاي بازاريابي را پياده سازي كنيد و بتوانيد بهترين فروش، نه بيشترين فروش را براي مجموعه بوجود بياريد. بيايد فروش حرفه اي رو تمرين كنيم.

فروش حرفه اي از اونجايي شروع ميشه كه مجموعه خودتون و افراد مجموعه رو در درجه اول بشناسيد.

  • قسمت هاي مختلف مجموعه را بشناسيد و اگر قسمتي در مجموعه شما كم يا اضافي است اين موضوع را حل كنيد.
  • محصولات يا خدمات شركتتون رو كامل بررسي كنيد ببينيد مورد نياز چه مشترياني است.
  • رقبا را تحليل كنيد.
  • انواع روش هاي بازاريابي را بنويسيد براي هركدم يك برنامه بنويسيد مشتريها را تفكيك كنيد.
  • اجرا كنيد. البته كه به اين سادگي ها هم هم نيست تمامي اين مراحل دسته بندي خاص خود را دارد كه نميشود توي اين مقاله گنجاند.

اگر با اين روش پيش برويد حتما فروش حرفه اي خواهيد داشت. در بند بعدي يكسري آموزش براي فروشندگي خواهيم داد.

تكنيك هاي فروشندگي

فروشنده كيست

 

فروشنده كسي است كه محصول را با ترفند خاص (كه معمولا گفتاري است) به مشتري ميفروشد و فقط به فروش محصول فكر ميكند و نه بازار را در دست دارد نه تحليلي در ذهن خود ايجاد مي‌كند.

فروشنده كاري به اوضاع مالي شما ندارد فقط در حوزه خود به فروش بيشتر و پورسانت بيشتر فكر مي‌كند.

براي داشتن فروشنده خوب يا فروشنده برتر بودن بايد يكسري اصول را رعايت كرد:

  • يك فروشنده اصول مذاكره را بايد بداند.
  • فروشنده خوب بايد لحن گفتاري مناسبي داشته باشد.
  • اگر حضوري به سراغ مشتري ميرود بايد لباس هاي مناسبي بر تن داشته باشد.
  • بايد محصول را خوب بشناسد و جلوي مشتري تازه به اين فكر نكند كه اين محصول چه قيمتي داشت يا چه ويژگي هايي.
  • بايد از نظر فني هم در حوزه كسب و كار شما راجع به محصول يكسري نكات كليدي را بداند.
  • يك فروشنده خوب اصول مذاكره تلفني با مشتري را ميداند.
  • فروشنده حرفه اي به سرعت متوجه حالات روحي مشتري خود مي‌شود.
  • حتما از مشتري سوالاتي ميپرسد تا متوجه نياز هاي مشتري شود و بعد از نياز سنجي بهترين پيشنهاد را به مشتري بدهد.
  • لبخند هيچوقت فراموش نميشود.
  • صبر و حوصله مهتريت ويژگي يك فروشنده حرفه اي است.
  • با همه نوع مشتري ميتواند ارتباط برقرار كند( هر نوع رنج سني، هر نوع قشري از جامعه، با هر لحجه و گويش)

تكنيك هاي بازاريابي و فروش

مدير فروش كيست

اگر ميخواهيد مدير فروش شويد اين بخش را بخوانيد.

معمولا كساني كه هم بازاريابي و فروش را ميدانند مديرهاي فروش مجموعه ها هستند.

اگر در مجموعه اي كار ميكنيد كه مدير فروش داريد ولي بيشتر شبيه بازارياب تلفني است اين بند به شما كمك ميكند كه او را كنار بزنيد و خود جاي او بنشينيد.

در بند هاي بالا توضيح داديم كه فروش و بازاريابي با هم متفاوت است و كسي كه هر دو اينها را با هم بلد باشد مدير فروش به حساب مي آيد.

اولين قدم اين است كه از مشتري نترسيد و مشتري را براي خودتون بزرگ نكنيد، مشتري هم كسي هست عين من و شما.

اول فروش ياد بگيريد بعد بازاريابي. كساني كه اول فروش را ميدانند بهتر بازاريابي را درك مي‌كنند.

مهمترين تكنيك بازاريابي و فروش درك از دو مسئله مهم است. يك اينكه بدانيم چه محصولي را ميفروشيم و كجاي بازار اين محصول جاي دارد. وقتي كه شما محصول خود را كامل بشناسيد به محصول خود افتخار ميكنيد و با تعصب خاصي در مورد آن صحبت مي‌كنيد.

دوم اينكه نياز مشتري را درك كنيد. خيلي مهم است كه بدانيد مشتري از شما چه چيزي ميخواهد دانستن اين مطلب ميتواند به شما كمك كند كه وقت مشتري را براي صحبت هاي بيهوده نگيريد، احساسات مشتري را درمورد نياز برانگيزيد و مشتري اين حس را تجربه كند كه شما يك دوست صميمي با او هستيد تا يك فروشنده.

مهارت هاي فروش وبازاريابي

 فروش:

  1. اصول فنون مذاكره را ياد بگيريد. در كلاس هاي مختلف شركت كنيد – اگر امكان مالي نداريد در اينترنت سرچ كنيد.
  2. اصول فنون مذاكره با تلفن و حضوري را ياد بگيريد.
  3. تيپ رسمي فروش يادتون نره.
  4.  لحن فروشنده حرفه اي را داشته باشيد.
  5. خنده و نشاط مهمترين اصل درفروشندگي است.
  6.  كلك هاي فروش رو ياد بگيريد.
  7.  مدارا با مشتري يادتون نره.
  8. مديريت زمان را فراموش نكنيد.
  9. اعتراضات مشتري را به خوبي گوش دهيد و آن را حل كنيد.
  10. مديريت ارتباط با مشتري بعد از فروش را بدانيد.
  11. هنر سوال پرسيدن از مشتري در رابطه با نياز هايش را بدانيد.

بازاريابي:


تيك تاك دومين اپليكيشن پر دانلود جهان شد

۷۵ بازديد

تحقيقات Sensor Tower نشان مي دهد اپليكيشن تيك تاك و معادل چيني آن(Douyin) با كنار زدن فيس بوك و مسنجر ، در رده دوم پر دانلودترين اپليكيشن هاي ۲۰۱۹ ميلادي قرار گرفته اند.

 

Sensor Tower شركتي است كه در حوزه اپليكيشن هاي موبايل اطلاعات و آمار ارائه مي كند.

 

اين آمار در حالي منتشر شده كه ارتش و نيروي دريايي آمريكا  استفاده از اين اپليكيشن چيني را به دليل خطر افشاي اطلاعات براي نيروهاي خود ممنوع كرده اند.

 

 تيك تاك و معادل چيني آن در حقيقت اپليكيشن هاي اشتراك گذاري ويدئو هستند كه در سال ۲۰۱۹ ميلادي رويهم ۷۴۰ ميليون بار  در سراسر جهان دانلود شده اند.

 

طبق پژوهش اين موسسه نخستين اپليكيشن پر دانلود جهان در ۲۰۱۹ ميلادي واتس اپ با  ۸۵۰ ميليون  بار دانلود است.

 

اين آمار نشان مي دهد تيك تاك در رده بندي پر دانلود ترين اپليكيشن هاي جهان توانسته جايگاه فيس بوك و مسنجر را از آن خود كند.

 

در گزارش Sensor Tower اشاره شده واتس اپ و تيك تاك جايگاه خود را مرهون جمعيت جوان هند هستند. رشد دانلود واتس اپ در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ ميلادي ۳۹ درصد اعلام شده كه دليل اصلي آن كاربران هندي هستند.

 

از سوي ديگر  اپليكيشن Likee كه به شركت سنگاپوريBigoتعلق دارد،در ۲۰۱۹ ميلادي ۳۳۰ ميليون بار دانلود شده است. نيمي از كاربراني كه اين اپليكيشن را دانلود كرده اند، هندي هستند.

 

شركت Sensor Tower  با بررسي اطلاعات گوگل پلي استور و اپ استور اين آمار را اعلام كرده اند. البته بايد در نظر داشت احتمالا ارقام دانلود اپليكيشن ها بالاتر است زيرا گوگل پلي در چين مسدود شده است.

 

به نوشته نشريه Tech in Asia،  تيك تاك ميان پلتفرم هاي اشتراك گذاري ويدئوي كوتاه سروصداي زيادي ايجاد كرد. برخي از شركت هاي ديگر مانند فيس بوك و اينستاگرام سعي دارند با تيك تاك رقابت كنند.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews65416.html

گزينه ويرايش به توئيتر اضافه نمي شود

۶۷ بازديد

 كاربران توئيتر از زمان راه اندازي اين شبكه اجتماعي در ۲۰۰۶ ميلادي خواستار گزينه اي براي اديت (اصلاح) توئيت هاي خود هستند. اما شركت هميشه از ارائه آن طفره رفته و مي گويد مشكل را بررسي مي كند يا مشغول بررسي عميق آن است. 

 

 اكنون جك دورسي مدير ارشد اجرايي توئيتر  پاسخي قاطع به اين سوال داده است.  طي يك جلسه پرسش و پاسخ ويدئويي با نشريه «ويرد»(Wired) از او پرسيده شد آيا دكمه اديت در ۲۰۲۰ به توئيتر افزوده مي شود يا خير. او با لبخند نامحسوسي پاسخ داد: جواب اين سوال «نه » است.

 

البته اين پاسخ چندان غيرمنتظره نيست. هرچند كاربران توئيتر مدت ها است كه درباره مزاياي گزينه اديت بحث مي كنند، اما اين شركت هميشه پاسخي دو پهلو به كاربران داده و هيچ گاه سعي نكرد اين مشكل را برطرف كند.

 

كيوان بيك پور يكي از مديران توئيتر تابستان گذشته در اين باره گفت: واقعا فكر مي كنم بالاخره بايد اين ويژگي را بسازيم. البته اين از اولويت هاي ما به حساب نمي آيد.

 

در ويدئوي پرسش و پاسخ، دورسي توضيح داد كه نبود گزينه اصلاح  در توئيتر به طراحي اصلي اين شبكه اجتماعي مربوط است. 

 

او گفت: ما به عنوان يك سرويس اس ام اس و ارسال متن فعاليت خود را آغاز كرديم. هنگاميكه شما پيامي ارسال مي كنيد نمي توانيد آن را پس بگيريد. ما مي خواهيم همين ويژگي را حفظ كنيم.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews4073164.html

سوءاستفاده هكرها از بحران ويروس كرونا براي انتشار بدافزار

۹۱ بازديد

متخصصان موسسه امنيتي IBM X-Force از حملات سايبري جديدي خبر داده اند كه در آن هكرها ايميلي را به قربانيان خود ارسال كرده و مدعي نفوذ كرونا ويروس به كشور مي شوند. در اين ايميل فايل هايي قرار دارد كه ظاهرا حاوي اسناد راهنما در مورد ويروس كرونا است اما در واقع آلوده بوده و به محض دانلود شروع به نصب بدافزار Emotet مي كند.

اين بدافزار نه تنها اجازه سرقت اطلاعات مهم كاربر را به هكر مي دهد بلكه امكان انتقال فايل هاي خطرناك از جمله باج افزار را به سيستم قرباني فراهم مي سازد. اين حملات نخستين بار در ژاپن روي داده اما IBM با انتشار گزارشي در مورد استفاده از اين روش در كشورهاي ديگر نيز هشدار داده است:

روش جديد هكرها براي نصب Emotet به خاطر شيوع ويروس كرونا و هراسي كه از آن ايجاد شده شانس موفقيت بسياري بالايي دارد. احتمالا در آينده از اين راهكار در كشورهاي ديگر هم استفاده خواهد شد.

ويروس كرونا

 

هكرها پيش از اين هم از رويدادهاي مهم ديگري نظير هالووين و كريسمس براي انتشار بدافزار Emotet بهره برده اند. مهاجمان سايبري حتي از رويدادهاي كم اهميت تر نظير انتشار كتاب ادوارد اسنودن هم در اين راستا سواستفاده كرده بودند. يكي از معروف ترين قربانيان Emotet «ميراكل سيستمز»، از پيمانكاران دولت آمريكا بود كه سال گذشته متحمل خسارت هاي بسياري شد.

علاوه بر اين شركت كاسپرسكي هم در مورد دسته ديگري از حملات هشدار داده كه در آنها نيز فايل هاي مخرب در قالب راهنماي ويروس كرونا توزيع مي شود. به گفته كمپاني روس در اين روش از فايل هاي PDF، اسناد ورد و MP4 با نام هاي فريبنده در مورد ويروس مذكور استفاده مي شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/03/%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%87%da%a9%d8%b1%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b3-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7/