موفقيت در بازاريابي اينستاگرام

۴۷ بازديد

ترفندهايي كه خيلي‌ها نمي‌دانند!ژان بقوسياناز سال قبل تعليم بازاريابي با اينستاگرام را آغاز كرده‌ام و چندين كارگاه تخصصي در اين زمينه برگزار كرده‌ايم. در اين شماره مي‌خواهم چند ترفند ارزشمند را با شما دوستان هميشگي كاميابي در وسط بگذارم.
روند انفجاري اينستاگراماگر اكانت اينستاگرام داريد، آيا اينستاگرام را بيشتر چك مي‌كنيد يا ايميلتان را؟ روز به روز بازاريابي با ايميل سخت‌تر مي‌شود. البته منظورم اين نيست كه قدرتش را از دست ديتا يا بايد كنار گذاشته شود. هنوز اصلي‌ترين طريق بستگي در بازاريابي اينترنتي همان ايميل است؛ اما اطلاع‌رساني، جلب‌ توجه بيننده و بازاريابي ازموفقيت در بازاريابي اينستاگرام طريق رسانه‌هاي اجتماعي هر روز آسان‌تر مي‌شود. انگيزه آن است كه رسانه‌هاي اجتماعي براي مخاطب خيلي اغلب از سايت ما يا حتي ايميل شخصي جذاب است.
جاي هيچ شكي نيست كه اينستاگرام توانسته رتبه اول را در تمام رسانه‌هاي اجتماعي موبايل به خويش گزين كردن دهد. اينستاگرام بيش از 300 ميليون كاربر دارد كه بيش از 200 ميليون از آن‌ها كاملا پركار هستند؛ يعني مطالب جديد را مي‌بينند. جالب است بدانيد هم‌اكنون بيش از 20 ميليارد عكس در اينستاگرام هستي است، يعني تقريبا  به ازاي هر فردي كه روي كرده زمين حيات مي‌كند 3 عكس وجود دارد!
اگر بتوانيم از اينستاگرام درست كاربرد نماييم و ترفندهاي‌ آن را بدانيم به راحتي مي‌توانيم برندمان را محبوب‌تر كنيم و همچنين محصولات و خدمات را بفروشيم. شما حتي اگر سايت نداشته باشيد باز لغايت حدي مي‌توانيد از روش‌هاي بازاريابي با اينستاگرام كاربرد كنيد. اگر فرصت بازاريابي با رسانه‌هاي اجتماعي را از دست بدهيد، يك ابزار تبليغاتي رايگان و زياد نيرومند را كنار گذاشته‌ايد.
هنگامي كه تعداد فالوورهاي اينستاگرام نزديك 1000 نفر بود، حدود ساعت 8 عصر پنجشنبه يك كوپن تخفيف در اينستاگرام گذاشتم و نوشتم فقط لغايت 23:59 امشب؛ يعني آن كوپن فقط براي 4 ساعت معتبر بود. تنها در آن 4 ساعت چند ميليون تومان فروش برپايي شد. اگر همين شغل با ايميل اتمام مي‌شد قطعا به اين سرعت نتيجه نمي‌داد. براي ديد اين مورد واقعي مي‌توانيد در اينستاگرام را جستجو كنيد.
اگر ميزان كل فروش را به تعداد دنبال‌كننده‌ها دسته كنيم مي‌بينيم در اين باره ويژه مالي هر فالوور نزديك 4000 تومان مي‌شود؛ يعني هر دنبال‌كننده برايمان مي‌تواند 4000 تومان فروش برپايي كند؛ پس حتي ارزش دارد بر تبليغاتي سرمايه‌گذاري نماييم كه نتيجه آن افزايش تعداد هواداران ما شود.
مدل‌ جديد بازاريابي اينترنتي كه روز به روز در حال رايج شدن است، هدايت كسان سايت به رسانه‌هاي اجتماعي است. پس از آنكه بازديدكننده، دنبال‌كننده احد از رسانه‌هاي اجتماعي شد، به او دسترسي داريم و مي‌توانيد پيام‌هاي بازاريابي را از اين طريق برايش ارسال كنيم.
در پيوستگي به بررسي 7 ترفند مي‌پردازيم كه مي‌تواند عمليات بازاريابي شما را در اينستاگرام شفا بخشد.1. بهره‌گيري بهتر از آدرس سايت در پروفايلدر اينستاگرام شما مي‌توانيد آدرس وب‌سايت را در پروفايلتان وارد كنيد. اگر وب‌سايت نداريد بهتر است آن تقدير را خالي نگذاريد؛ مثلا مي‌توانيد آدرس پروفايل لينكدين خويش را وارد كنيد. اگر سايت داريد بهترين حالت آن است كه به جاي وارد كردن آدرس صفحه اصلي سايت، افراد را به صفحه فرود خويش هدايت كنيد. صفحه فرود صفحه‌اي است كه در آن ايميل مخاطب را گرفتن مي‌كنيد و به ازاي آن يك هديه به او مي‌دهيد. هديه مي‌تواند يك كتاب الكترونيكي رايگان، آموزش صوتي، فيلم يا هر اطلاعات جذاب ديگر باشد.
 
2. ايجاد توقف بر عكس‌هااز عكس‌هايي كاربرد كنيد كه باعث كنجكاوي شود. اگر عكس‌هايي زياد معمولي و حتي با كيفيت عالي منتشر كنيد هيچ انگيزه‌اي براي توقف بر عكستان ايجاد نمي‌كنيد. افراد بيشتر با عكس‌هاي زيادي روبرو هستند و فقط چيزي كه باعث توقف بر يك عكس ويژه مي‌شود حس كنجكاوي است. براي برپايي كنجكاوي روش‌هاي زيادي وجود دارد؛ مثلا مي‌توانيد از يك فرآورده از فاصله‌اي زياد كم و بيش عكس بگيريد كه به راحتي قابل گمان زدن نيست. ايده ساير اخذ عكس از زاويه‌اي نامتداول است. كمي وقت بگذاريد و بر خلاقيت عكس‌ها كار كنيد و ببينيد چقدر اغلب مورد پروا پيمان مي‌گيرند.3. نوشتن توضيحات پروفايل براي فالو شدندر دسته توضيحات پروفايلتان كه Bio ناميده مي‌شود بديهيات و موارد كليشه‌اي ننويسيد. در ضمن از خودتان و كسب‌و‌كارتان تعريف نكنيد، بلكه فقط بر پذيرش يك سوال متمركز شويد. چرا ديگران بايد شما را فالو كنند؟ مهم‌ترين مطلبي كه باعث فالو شدن شما مي‌شود ارائه دليلي قانع‌كننده براي اين پيشه است. به راستي خيلي واضح بگوييد كه با فالو كردن شما چه مزيتي به دست مي‌آورند.مثال نامناسب: بزرگ‌ترين شركت آموزشي در گويه بازاريابي و مديريتمثال مناسب: با فالو كردن اين صفحه با نكات و ترفندهاي مديريتي آشنا شويد و براي خريد از سايت كوپن‌هاي تخفيف دريافت كنيد.
 
4. ارائه كوپن تخفيف تنها در چند آزمايش سپريدن داديم الي ببينيم بهترين تدبير براي هدايت افراد از اينستاگرام به سايت و برپايي فروش چيست. فرض كنيم مي‌خواهيد براي اعضاي اينستاگرام خود يك فروش ويژه بگذاريد و 20 درصد تخفيف بدهيد. اعلام اين موضوع كه محصولات 20 درصد تخفيف دارند جذابيت چنداني ايجاد نمي‌كند. بهترين شغل آن است كه يك كالابرگ تخفيف 20 درصدي به چهره كاملا انحصاري در اختيار دنبال‌كنندگان شما در اينستاگرام پيمان دهيد. در سايت و جاهاي ديگر هيچ صحبتي از اين تخفيف نكنيد.
 
5. ارائه مطالب انحصارييكي از كارهاي زياد اشتباه كه بدست بسياري از بازاريايان اينترنتي اتمام مي‌شود، انتشار همگي پست‌ها در تمام رسانه‌هاي اجتماعي و شبكه‌هاي اجتماعي است؛ يعني فرض كنيد شما يك فروش گزيده تر داريد. اين مطلب را در فيس‌بوك، اينستاگرام، لينكدين و … اعلام مي‌كنيد. بعد از مدتي كاربران مي‌بينند كه رسانه‌هاي اجتماعي شما كپي همديگر هستند؛ پس به اين نتيجه مي‌رسند كه لزومي ندارد تمام آن‌ها را پيگيري كنند. بس است برخي مواقع به يكتا از آن‌ها نگاهي بيندازند. البته برخي مواقع لازم است مطلبي را در تمام رسانه‌ها منشتر كنيد، اما در هر رسانه مطالب اختصاصي هم داشته باشيد.
 
6. تغيير ماهانه عكس پروفايلعكس پروفايلتان را ماهي يك بار عوض كنيد! چه بسا اين باره كمي شگفت به عقيده برسد، اما اين كار باعث مي‌شود از ديد اينستاگرام كاربر فعال‌تري محسوب شويد. هر چه كاربر فعال‌تري باشيد، عكس‌هاي شما در نتايج جستجوي اينستاگرام جايگاه بهتري خواهد داشت و گمان كردن ديده شدن عكس‌هايتان و فالو شدن شما بيشتر مي‌شود.شايد فكر كنيد اكانت من كاملا تجاري است و مثلا لوگوي شركت را به عنوان عكس پروفايل قرار داده‌ام. چگونه مي‌توانم هر ماه آن را عوض كنم؟ با كمي خلاقيت اين شغل انجام‌پذير است. مي‌توانيد به مناسبت‌هاي مختلف لوگو را كمي تغيير دهيد؛ مثلا با آغاز زمستان مي‌توانيد چند دانه برف به لوگو اضافه كنيد. يا با آغاز بهار مقوله لوگوي شما گل و گياه باشد حتي برخي مواقع مي‌توانيد بر عكس پروفايلتان بنويسيد: فروش ويژه!
 
7. اول آموزش، سپس فروشدر اينستاگرام به تعليم بپردازيد. احتمالاً بي درنگ بگوييد شغل من آموزش نيست؛ مثلا فروشگاه لوازم اتومبيل دارم، حتي اگر ابزارها اتومبيل مي‌فروشيد پيشه اصلي شما آموزش است. البته هدف از آموزش ارائه نكات و ترفندهايي در ارتباط با ابزارها اتومبيل است. همچنين مي‌توانيد نكاتي را بگوييد لغايت بيننده با احضار آن بتواند خريد بهتري انجام دهد. در آموزش‌ها توضيح دهيد چگونه مي‌توان تشخيص عدل محصول كيفيت مناسبي دارد يا خير. درواقع اغلب خريداران به كمك و تعليم بيچارگي دارند و ترجيح مي‌دهند محصول را از كسي بخرند كه آموزش بهتري مي‌دهد. يكتا از انگيزه ها كاميابي ديجي‌كالا همين است. اغلي افراد براي كسب اطلاعات در ارتباط با فرآورده و مقايسه محصولات به سايت مراجعه مي‌كنند، سپس به خريدار تبديل مي‌شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.