امكانات اكانت تجاري اينستاگرام چيست؟با تجاري كردن اكانت اينستاگرام امكانات بيشتري براي مديريت بهتر مشتريان و افزايش فروش محصولات و خدمات خويش در اختيار خواهيد داشت. ادوات و امكاناتي كه اكانت تجاري اينستاگرام در كمر بستن كاربران خود پيمان مي دهد به شرح زير است:
دكمه contact (تماس با ما)دكمه Promotions (پست هاي تبليغاتي)Insights (ابزار آناليز پست ها و مخاطبين)قابليت هاي بيزينس اكانت اينستاگرام
1- روش قراردادن يا call در اينستاگرامدكمه contact (تماس با ما): اين دكمه اطلاعات تماس نظير عدد تماس، آدرس ايميل و موقعيت جغرافيايي سوداگري شما را در برگزيدن مخاطبين قرار مي دهد. با افزودن اين گزينه به پروفايل تجاري خويش كاربران به سه قابليت دسترسي پيدا مي كنند.
نكته: اگر در هنگام تبديل اكانت خويش به اكانت تجاري اطلاعات اين تقسيم را تكميل نكنيد در حالت قبل فرض اين دكمه در پروفايل شما ظاهر نخواهد شد.شما مي توانيد بعد از بيزينس اكانت كردن حساب خود با انتخاب گزينه Edit Profile در بخش contact options اطلاعات تماس خود را وارد نماييد تا اين اطلاعات در پروفايل نمايش ديتا شود.
Get Directions: آدرس شركت يا محل پيشه كسب و كارها در اين قسمت قرار گرفته است.Call: با گزينش اين گزينه كاربر به شماره هاي پشتيباني شركت دسترسي پيدا مي كند.Email: آدرس ايميل رسمي شركت جهت ارتباط هاي رسمي در اين تقسيم قرار دارد.2- تبليغ حرفه اي محصولات در اينستاگرام يا پروموتدكمه Promotions (پست هاي تبليغاتي): همانطور كه تماشا مي كنيد اكانت بازرگاني اينستاگرام از نظر ظاهري تفاوت هايي با اكانت شخصي اينستاگرام دارد. به عنوان مثال:
در اكانت هاي تجاري در كناره Edit profile گزينه Promotions اضافه شده است.قابليت promote كردن يا همان برپايي پست هاي تبليغاتي در اكانت هاي بازرگاني اينستاگرام قابل دسترسي است. شما به كمك اين قابليت مي توانيد محصولات و خدمات خويش را در قالب پست هاي تبليغاتي به كاربران معرفي كنيد.قابليت Promotions اينستاگرام گزينه ها و خاصيت هاي مختلفي در اختيار كاربران خود قرار مي دهد. به عنوان مثال شما مي توانيد يك پست تبليغاتي پروموت به اتفاق با لينك تارنما خود توليد كنيد. در اين چهره كاربران مي توانند از راه لينك به چهره سر راست به سايت شما هدايت شوند. نكته: براي توليد پروموشن حتما دربايستن به يك اكانت بازرگاني داريد. همچنين داشتن يك اكانت فيسبوك متصل به اكانت بازرگاني اينستاگرام لازمه استفاده از قابليت Promotions اينستاگرام است.
3- تحليل آماري اينستاگرامInsights (ابزار آناليز پست ها و مخاطبين): گرد ساير از مواردي كه در حساب هاي تجاري اينستاگرام قابلمزاياي بيزينس اكانت اينستاگرامتماشا است و اين حساب را از ساير انواع حساب هاي اينستاگرام متمايز مي كند افزار Insights است.
ابزار Insights به شما كمك مي كند در مورد تعقيب كنندگان پيج و افرادي كه با بيزينس شما در ارتباطند اطلاعات اكثريت كسب كنيد.مي توانيد بفهميد كدام پست ها و سرگذشت ها بازديد اكثريت داشته اند.اين آيكن در بالا سمت راست صفحه به شكل يك دياگرام نمايش داده مي شود. به كمك ابزار Insights مي توانيد به آمارگرفتن پست هاي خويش دسترسي داشته باشيد. نكته: دقت داشته باشيد آمارگرفتن Insights از زماني كه پروفايل خود را به پروفايل تجاري تبديل كنيد ثبت مي شود. بنابراين بي درنگ بعد از بازرگاني كردن اكانت اينستاگرام خود آماري نگريستن نخواهيد كرد.بخش Insights شامل سه گزينه براي تحليل و آناليز است كه در پيوستگي روش كار هر كدام را روشنگري مي دهيم:
Content: در اين تب مي توانيد روش عملكرد پست ها، استوري ها و تبليغات را تماشا كنيد. به راستي اين تقسيم براي آناليز استوري اينستاگرام و… زياد كاربردي است.تبديل اكانت اينستاگرام به بيزينس پروفايل
Activity: تب activity به شما اجازه مي دهد الي بفهميد چه تعداد اكانت در هر روز هفته با حساب كاربري شما بستگي استوار كرده اند. اين به معناي بازديد پروفايل كاربري شما و شمار كليك تارنما است. خاصيت Insights تكاپو پيج شما را با هفته هاي پيشين مقايسه مي كند.مزاياي بيزينس پروفايل اينستاگرام
Audience (مخاطبين): ميزان رشد پيگيري كنندگان را در اين بخش مي طاقت تماشا كرد. اين تقسيم نيز جهت آناليز ممبر اينستاگرام، فالور و… كاربرد دارد.فرق اكانت بازرگاني اينستاگرام
در عكس فوق تماشا مي كنيد در فاصله زماني 16 الي 22 فوريه تعداد 5 فالوور اضافه شده است.
مزاياي بيزينس اكانت اينستاگرامنمايش اطلاعات كسب و كار شما در بيو اينستاگرامدسترسي به Insights اينستاگرامامكان اضافه كردن دكمه تماس با ما (Contact)امكان افزودن لينك به استوري هاي اينستاگرامقابليت برپايي و ارسال پست هاي تبليغاتي در اينستاگرام از راه گزينه promotionsمعايب اكانت بيزينس اينستاگراماز آنجا كه بعد از بازرگاني كردن اكانت اينستاگرام پروفايل كاربري شما از نظر ظاهري دچار تغييراتي مي شود امكان دارد بعضي از پيگيري كنندگان پيج شما يا افرادي كه وارد حساب كاربري شما مي شوند بعد از تشخيص اينكه اين اكانت تجاري است و با تماشا پست هاي تبليغاتي از پروفايل شما بيرون شوند.زماني كه اكانت شما تبديل به يك اكانت تجاري مي گردد براي تبليغ محصولات و خدمات خويش بايد هزينه آن را به اينستاگرام پرداخت نماييد.اكانت بازرگاني سوداگري اينستاگرام شما به هيچ عنوان نمي تواند خصوصي (private) باشد و اطلاعات آن توسط هر كاربري در دسترس خواهد بود.حساب هاي تجاري اينستاگرام در مقايسه با حساب هاي شخصي معمولي در صفحه اكسپلورر اينستاگرام كمتر ديده مي شوند.در اين مطلب از آموختيم اكانت تجاري اينستاگرام چيست. وانگهي با توانايي هاي اكانت بيزينس اينستاگرام آشنا شديم. به عنوان صاحب حساب بازرگاني اينستاگرام شما مي توانيد شمردن دقيقي از روش عملكرد مشتريان در ارتباط با استوري و پست هاي تبليغاتي خويش در درازا روز اخذ كنيد. درباره دنبال كنندگان خويش و ارتباطشان با پست هاي شما اطلاعات و آمارهايي كسب كنيد. وانگهي اطلاعات كمپاني خود همانند شماره تماس، موقعيت، ساعت كاري و… را به پروفايل كاري خود اضافه نماييد. اگر در رابطه با مزايا و معايب اكانت بيزينس اينستاگرام سوالي داريد در دسته نقطه نظر ها ثبت نماييد.