5 تكنيك در بازاريابي حضوري موفق

۱۰۳ بازديد

خيلي از فروشندگان، مشغول فروش هاي حضوري هستند، فروش هايي كه فروشنده بصورت سر راست با مشتري روبرو مي شود و بايد بتواند با گفتگو هايش مشتري را به خريد، ترغيب كند.هرچقدر فروشنده ها بهتر بتوانند كارايي بگذارند، گمان كردن موفقيت آنها بيشتر خواهد شد. در اين مطلب به نكاتي مي پردازيم كه مي تواند بر موفقيت فروشنده ها كارايي بگذارد.
 
از تاثير گذاري اوليه غافل نشويد.از مهمترين موارد كه مي تواند در بازاريابي حضوري موثر باشد، تاثيرگذاري اوليه است، يك فروشنده حرفه اي بايد بتواند در همان چند ثانيه نخست بر روي مشتري و بيننده خودش كارايي بگذارد و اين موضوع صرفاً با ظاهر و رفتار او در همان ثانيه ميسر است.در اين مقوله سوژه و قانوني با عنوان ريشه-بن-بيخ 12 هستي دارد كه ميگويند فروشنده ها و مذاكره كننده در ارتباطات خودشان سه 12 را نبايد فراموش كنند.اصل 12 را در مطلب جداگانه روشنگري داده ايم و بيان دوباره آن خودداري مي كنيم، اين مطلب را مطالعه كنيد.--> قانون 12 در مذاكره و ارتباطات
 
هنر سوال كردن.يك فروشنده و بازارياب حضوري بايد بتواند بخوبي از مشتري سوال بپرسد، فروشنده هايي كه سوالات بهتري مي پرسند، موفق تر هم خواهند بود.توصيه اي كه در اين گويه مي شود اين است كه فروشنده ها از سوالات باز كاربرد كنند لغايت مشتري در پاسخ اين سوال ها آغاز به صحبت كردن كند.نكته مهم بعدي اين است كه مبادا لحن پرسش بگونه اي باشد كه مشتري پرماسيدن كند در حال تفتيش شدن است. مثلا سوالات اين سبكي حس تفتيش مي دهد: سنتون؟ آدرس را بگيد؟ گفتيد قبلاً كي خريد كرديد؟
 
سخنان مشتري را خوب بفهميدمتاسفانه خيلي از كسان و فروشنده ها معنقد هستند كه فروشنده خوب بايد بتواند زياد حرف بزند. ولي اين انگار نادرستي است و فروشنده خوب بايد بتواند خوب حرف بزند، نه زياد.يك فروشنده چيره دست سعي مي كند بيشتر از آنكه حرف بزند، به حرف هاي مشتري گوش كند الي بتواند آنگونه كه مشتري انتظار دارد صحبت كند و آن چيزي را بگويد كه مشتري برادر دارد بشنود.فروشنده اي كه هنر گوش دادن پركار را نداشته باشد، گفتگو هاي مشتري را نمي فهمد، مدام صحبت هاي او را قطع مي كند و اين كار علاوه بر غمگين كردن مشتري، اين امكان را به فروشنده نمي دهد لغايت در فروش حضوري خودش موفق باشد.
 
شايد اين آموزش براي شما هم سودمند باشد: دوره آموزشي هنر گوش دادن پيشه اي
 
در دسترس باشيد.در بازاريابي حضوري گاهاً خريد به روزهاي ديگري موكول مي شود و نكته مهم اينجاست كه فروشنده و بازارياب بايد در دسترس باشند. زماني كه مشتري تصميم مي گيرد با شما ارتباط استوار كند يا بعد از ملاقات حضور سوالي بپرسد، از چه طريقي مي تواند با شما در پيوستگي باشد؟حتماً كانال هاي مفيد پيوستگي با مشتري هاي خودتان را تعريف كنيد لغايت در زمان هاي مورد بيچارگي در دسترس مشتري باشيد.

تكنيك هاي بازاريابي حضوري



با منش هاي گوناگون آشنا باشيد.در فروش حضوري يكي از مولفه هاي مهم، شناخت تيپ شخصيتي و تيپ رفتاري طرف روبرو است و هر چه فروشنده بر اين جستار چيرگي بيشتر و بهتري داشته باشد، مي تواند تاثيرگذاري اكثريت بر روي بيننده خودش داشته باشد و او را راحت تر و تند تر متقاعد كند.الگوها و سخيف هاي مختلفي براي منش شناسي و رفتارشناسي وجود دارد كه هر كدام مي تواند به نوعي به افراد و سازمان ها كمك كند.ر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.