چالش كلمهاي است كه به راستي كاربرها را با يك موضوعي درگير ميكند و همين درگير شدن آنقدر جذاب جلوه ميكند كه اين سوژه الي مدتها در بين كاربران در اينستاگرام ميچرخد و تعاملات آنها را اغلب ميكند. چالش استوري اينستاگرام البته اگر كاربر ساير برنامههاي اجتماعي باشيد مسلما ميدانيد كه انواع مختلفي از چالشها در اين شبكهها وجود دارد اما اينستاگرام با قابليتهاي بي نظيري كه در برگزيدن كاربران قرار داده است موجب شده است الي اين نوع چالشها در اينستاگرام بسيار موفق جلوه كند.
چطوري بحران اينستا بسازم؟هر كسي ميتواند آغاز كنندهي بحران باشد! شما نيز به عنوان يك كاربر عادي هر زمان كه بخواهيد ميتوانيد چالشي بسازيد. گرد از مهم ترين سوالاتي كه كاربران با آن مواجه هستند اين است كه اصلا چگونه چالش برپايي كنند. چالشها به چهره كلي در دو بخش استوري و پست پيمان ميگيرند. يعني شما زماني كه ميخواهيد چالشي برپايي كنيد حتما بايد از دسته استوري و يا پست بهرهگيري كنيد.
1. پيش درآمد منظور خود را از ساخت بحران براي خويش مشخص كنيدهدفتان از ساخت چالش را مشخص كنيداين كه شما در نخست بدانيد كه چرا ميخواهيد چالش بسازيد زياد مهم است. چون به شما ميگويد كه از كدام يك از قابليتهاي استوري و پست كاربرد كنيد. هر فرد با توجه به جستار پيج خود و منظور از حساب خويش ميتواند هدفهاي متفاوتي از ساخت چالش اينستاگرام داشته باشد. مثلا بحران در مورد غذا ميسازيد لغايت در پايان رستوران خود را شناسايي كنيد. يك باره ديگه اينكه يك چالش خنده برپايي كنيد تا شمار تعاملات كاربران را با پيج خود افزايش دهيد و حتي جستار اين چالش ميتواند هيچ ربطي به سوژه پيج شما نداشته باشد.
2. سوژه بحران خود را مشخص كنيدموضوع چالشتان را مشخص كنيدپس از برگزيدن هدف چالش خيلي مهم است كه بدانيد چه موضوعي را ميخواهيد عنوان كنيد. فرض كنيد كه صاحب يك سوداگري نيرومند هستيد؛ قصد شما جذب مشتري براي فروش است. حال مهم است كه موضوعي را برگزيدن كنيد كه بتواند هدف شما را ساپورت كند. مثلا ميتوانيد چالش عكس با برند محصول خويش را ايجاد كنيد. فرض كنيد كه توليد كنندهي البسه هستيد؛ ميتوانيد چالشي برپايي كنيد كه خريداران البسه شما، عكسي از خويش منتشر كنند كه در آن فرآورده شما را پوشيده باشند. اين شغل مايه ميشود تا ديگران براي شركت در اين بحران نيز اقدام به خريد محصولات شما كنند. البته اين فقط يگانه از ايدههاست و شما ميتوانيد ايدههايي قويتر و محبوبتر بيابيد.
3. آلت مورد دربايستن خود را مشخص كنيدابزار باره نيازتان را مشخص كنيدسومين موردي كه بايد گزينش كنيد؛ ابزاري است كه بتواند ايدهي شما را عملي كند. رهنمود ميكنم كه از استوري اينستاگرام بهرهگيري كنيد چرا كه استوري اينستاگرام ميتواند قابليتهاي بي شماري را در برگزيدن شما پيمان دهد، با اين حال ميتوانيد از پست اينستاگرام نيز استفاده كنيد. كه در ادامه به صورت گسترده روشنگري ديتا شدهاند.
چگونه در پست اينستاگرام بحران بسازيم؟تا اين جاي جستار ما به چهره تئوري نحوهي استفاده از چالش را براي شما روشنگري داديم، در ادامه ساخت گونه ها گوناگوني از چالشها را ذكر ميكنيم.
ابتدا بايد وارد بخش پست اينستاگرام خود شويد.عكسي را آپلود كنيد. ميتوانيد از آلبوم عكس ها و يا ويدئو كاربرد كنيد و به جاي آپلود كردن يك عكس؛ چندين تصوير را به صورت همهنگام نمايش دهيد.در تقدير كپشن حتما سوژه خويش را بيان كنيد و از همه مهمتر سوال خويش را مطرح كنيد و از هشتگ چالش استفاده كنيد. حتي اگر بتوانيد سوال خود را بر روي عكسها و يا ويدئوها قرار دهيد؛ بي گمان نظرات بيشتري را جلب خواهد كرد. از كاربران و فالوورهايتان بخواهيد كه پاسخ خويش را در قسمت كامنتها براي شما بنويسند و پست شما را با هشتگ بحران مدنظر شما منتشر كنند.به همين ترتيب پست شما نيز به چهره يك بحران دست به دست خواهد شد و بازديد آن اغلب ميشود و در پايان تعداد فالوورهاي شما افزايش پيدا ميكند.
چگونه در استوري اينستاگرام چالش بسازيم؟ابتدا بايد وارد بخش استوري اينستاگرام خويش شويد.يك عكسي را براي استوري خود برگزيدن كنيد. متناسب با جستار دست موزه خويش را انتخاب كنيد.در سرنوشت گزينش ابزار شما ميتوانيد هر كدام از استيكرها را كه ميتواند موضوع شما را بهتر پرتو دهد بهرهگيري كنيد.ما در اين جا از استيكر لوكيشن استفاده كرديم و محل مورد علاقهي خود را تگ كرديم.در كنار آن حتما هشتگ چالش خود را بزنيد.براي اين كه بحران شما با سرعت اكثريت منتشر شود؛ ميتوانيد برخي از كسان را تگ كنيد. كه البته اين از قوانين مهم بحران است كه ديگران را نيز تگ كنيد.هر فردي مي تواند با اين هشتگ فضا مورد علاقهي خود را منتشر كند.قوانين مختلفي را ميتوانيد بچينيد، به عنوان مثال ميتوانيد هر كسي كه شما را به اين چالش دعوت كرده است را تگ كنيد.در نهايت خواهيد ديدن كه نام عدهي زيادي بر استوري باقي خواهد ماند كه تمامي در اين بحران كمپاني كردهاند.
در اين حالت شما يك چالش برپايي كردهايد. حتما دوستان خويش را كه ميدانيد به اين پروسه علاقه مند هستند دعوت كنيد تا در بحران شما كمپاني كنند. هر چه بتوانيد فالوورهاي خويش را ترغيب كنيد كه در اين چالش كمپاني كنند باعث ميشود لغايت استوري شما اغلب ديده شود.يكي از نكاتي كه كاربران بيشتر به آن بي پروا هستند؛ اين است كه براي اين كه بتوانيد بر چالشها چيره شويد، دربايستن است الي در چالشهاي ديگران هم شركت كنيد.
چالش اينستا چه تاثيري بر پيج ميگذارد؟چالش اينستا احد از محوري ترين كارهايي است كه ميتوانيد اتمام دهيد لغايت تعداد بازديد استوري خود را افزايش دهيد. هر چه شمار بازديد استوري شما افزايش پيدا كند؛ در نتيجه ميزان كنش حساب كاربري شما اغلب خواهد شد و تعداد فالوورهاي شما افزايش پيدا خواهد كرد. كارايي بحران به چهره كلي باعث افزايش فالوورهاي شما خواهد شد. مهم نيست كه چه فعاليتي انجام ميدهيد؛ هر اتفاقي كه بتواند تعداد فالوورهاي شما را افزايش دهد، ميتواند موجب سودآوري اغلب شما شود.
20 گذرگاه افزايش فالوور واقعي اينستاگرام
همهي ما ميدانيم كه حساب كاربري كه در چالشها كمپاني ميكند به چهره روزانه فعاليتهايي را اتمام ميدهد و از ديد اينستاگرام اين يك پيج فعال به حساب ميآيد. شما نيز ميتوانيد با به كارگيري اين قابليت حساب خود را يوميه به روز كنيد. البته دقت داشته باشيد كه اين شغل ميتواند الي حدي موجب اذيت فالوورهاي شما شود. بعد هيچ وقت بيش از كران از اين قابليت استفاده نكنيد. همواره سعي كنيد از چالشهايي كاربرد كنيد كه مرتبط با پيح شما باشند. اين كار مايه ميشود الي مخاطبين شما، پيج شما را يك پيج حرفهاي به آمار آورند.
چالش اينستا براي چه كساني پراهميت است؟اگر از ابتداي نوشتار را لغايت اينجا خوانده باشيد حتما استجابت اين سوال را پيدا كردهايد. اگر هم پيدا نكردهايد و يا فرصت نداريد كه همهي نوشتار را بخوانيد هيچ گونه مشكلي نيست. من در اينجا به صورت گسترده و روشن به شما روشنگري ميدهم كه چه كساني از بحران اينستا استفاده كنند بهتر است؟؟؟…همه بهرهگيري كنيد. هر فردي كه در اينستاگرام فعاليت ميكند مسلما همنشين دارد لغايت تعداد فالوورهاي خويش را در اينستاگرام افزايش دهد. اگر ميخواهيد شمار فالوورهاي خود را افزايش دهيد از قابليت بحران بهرهگيري كنيد.
اجازه دهيد با يك مثال قصد را راحتتر و جذابتر ذكر كنم. فرض كنيد كه يك پيج سوداگري داريد و ميخواهيد تعداد فالوورهاي خويش را افزايش دهيد؛ براي اين پيشه ميتوانيد يك بحران در رابطه با كسب و كار خود مطرح كنيد و حتي ميتوانيد براي افرادي كه در اين بحران شركت ميكنند جايزه در عقيده بگيريد. به عنوان نمونه ميتوانيد به قيد قرعه به چندي از آنها تخفيف در خريد بدهيد. اين شغل باعث ميشود الي كاربران بسيار مشتاق شوند كه در چالش شما شركت كنند.يكي از نكاتي كه صاحبان كسب و كارهاي خرد بايد به آن توجه كنند اين است كه چالش آنها مايه آشنايي ساير كاربران با پيج آنها و فرآورده آنها باشد.
چالشهاي اينستا به چند نوع تقسيم ميشود؟شما ميتوانيد بر حسب موضوع، نحوي طراحي و خيلي چيزهاي ديگر، چالشهاي اينستا را به دستههاي مختلفي بخش بندي كنيد. در ذيل تعدادي از انواع چالش را براي شما ذكر ميكنيم. البته به جز اينها موارد ديگري نيز هستي دارد كه احتمالا در اين تقسيم بنديها قرار نگرفتهاند. از چالشهاي جديد هم بهرهگيري كنيد.
1. چالشهاي پرسشينوعي از چالشها پرسشي هستند، در واقع شما به عنوان يك كاربر كه ميخواهيد در آنها كمپاني كنيد حتما نياز است الي سوالي را جواب دهيد. به عنوان نمونه از شما ميخواهند كه عقيده خويش را در مورد كاربري كه آنها را به اشتراك ماضي است؛ بگوييد. در اين گونه چالشها عموما از سوالات عمومي كاربرد ميشود. شما تنها زماني ميتوانيد از پرسشهاي تخصصي استفاده كنيد كه فالوورهاي شما افرادي خاص و تخصصي باشند. براي به كارگيري اين قابليت شما حتما بايد از پرسشهاي عمومي استفاده كنيد.
به عنوان نمونه ميتوانيد از اين پرسشهاي زير استفاده كنيد:1. الي اكنون كه از خودكارهاي رنگي بيك استفاده كردهايد؟2. واپسين سوتي كه داديد، چي بوده؟3. پسينيان بار كه مسافرت رفتيد كجا بوده ؟4. بعداز ايام قرنطينه اول جايي كه رفتيد كجا بوده؟و …
2. چالشهاي عمليچالشهاي عملي چالشهايي هستند كه از شما ميخواهند كه يك كاري را انجام دهيد. به عنوان نمونه در روزها كرونا ديديم كه بسياري از ورزشكاران چالش تمرين در منزل را مدام منتشر ميكردند و از كاربران ميخواستند لغايت آنها نيز در منزل ي خود تمرين كنند و تصوير و ويدئو تمرين خود را با سايرين به اشتراك بگذارند و چه زياد بودند افرادي كه با شركت در اين بحران شمار فالوورهاي آنها به نحوي باورنكردني افزايش پيدا كرد.
به عنوان مثال ميتوانيد از نمونههاي زير استفاده كنيد:1. بازي كردن با كودكان2. شنا در آب يخ3. پخت خوراك بدون گاز4. ورزش كردن در پارك5. مسير رفتن روي آسفالت داغو ….
چالش اينستا گرد از روشهايي است كه ميتواند مايه ديده شدن شما در اكسپلور شود. اكسپلور اينستاگرام پر بيننده ترين محيط اينستاگرام است كه روزانه چندين ميليون بازديد اتمام ميشود؛ به راستي چگونه ميتوان در اين دسته قرار گرفت؟
چگونه در اكسپلور اينستاگرام ديده شويم؟
3. چالشهاي معماييچالشهاي معمايي نوع ديگري از چالشها بودند كه اكثر مردم را درگير خويش ميكردند. اين نوع از چالشها به خاطر عموميتي كه داشتند ميتوانستند قشر وسيعتري از ملت را پوشش بدهند. مثلا سوال هوشي را مطرح ميكردند و از شما ميخواستند كه پاسخ آن را با سايرين به اشتراك بگذاريد. اين گونه از چالشها نيازمند فضا فقدان و وانگهي رده ي سني خاصي را در بر نميگرفت به همين انگيزه عموميت پيدا ميكرد و كاربران زيادي در آن شركت ميكردند.
نمونههاي ذيل چالشهايي معمايي هستند:1. تفاوت دو تصوير را با هم بيابيد.2. دو تخم مرغ اگر در 20 دقيقه بپزد، 10 تخم مرغ در چند دقيقه ميپزد؟و …
معروف ترين چالشهاي اينستا سال 2020برخي از چالشها اتساع پيدا ميكنند و كسان زيادي را در بر ميگيرند. اين نوع چالشها به چالشهاي جهاني شهرت پيدا ميكنند. حال شايد بپرسيد كه اگر شما بخواهيد يك بحران جهاني بسازيد راهش چيست؟ شما بايد چالش خود را در اينستاگرام براي خيلي از كسان بفرستيد. چالشهاي جهاني عموما توسط حسابهاي مختلفي منتشر ميشوند. براي برپايي يك چالش جهاني بهتر است كه چندين حساب اينستاگرامي با شمار فالوور 100كا داشته باشيد لغايت اين پيشه به راحتي انجام شود.
چالش لبخند
چالش تبسم يكي از دوست داشتني ترين چالشهايي بود كه به شدت بين كاربران در سرعت زماني ناچيز رواج پيدا كرد. اين بحران به حدي وسعت پيدا كرد كه در اكثر كشورها نمونههاي آن ديده ميشود. به راستي چالش لبخند را ميتوان يك چالش جهاني دانست چرا كه كاربران كمپاني كننده در آن از كشورهاي مختلفي بودند. با توجه به اين كه لبخند در سراسر عالم يك مفهوم دارد و هر فردي ميتواند آن را به راحتي انجام دهد، ميتوان به راحتي اين چنين چالشها را جهاني كرد ولي در مورد ساير چالشها اين رويداد نميافتد. پس براي برپايي چالشهاي جهاني از نكات مثبت و همگاني با يك مفهوم استفاده كنيد.
چالش رقص
چالش رقص نيز يگانه از دوست داشتني ترين چالشها بود كه تاكنون بيش از 30 هزار نفر در اين چالش شركت كردهاند. بعضي از كسب و كارها از اين چالش استفاده كردند و شمار فالوورهاي خود را افزايش دادند. اما من خودم رهنمود ميكنم كه كسب كارها از چالشهاي اين چنيني بهرهگيري نكنند چرا كه در كوتاهي مدت با افزايش فالوور روبرو ميشوند و در طولاني مدت شمار زيادي از فالوورهاي خويش را از دست ميدهند. سرانجام يك فالوور واقعي كه شما را پيگيري كرده است ميخواهد در باره جستار پيج شما بداند و اصلا مايل نيست تا در باره موضوعات حاشيهاي بداند. بعد به هيچگونه در مورد موضوعات ديگر استوري و پست منتشر نكنيد.
چالش لاغري
چالش لاغري سومين چالشي است كه طرفداران بسياري پيدا كرد. با توجه به اين كه در ايام كرونا تمامي باشگاهها در سراسر عالم تعطيل شد؛ و مردم هيچ كاري به جز استراحت و در خانه ابقاء نداشتند، اين چالش به شدت بعد از كرونا اوج گرفت و هم اكنون بسياري از كسب و كارها كه در پهنه ي لاغري و تناسب اندام تكاپو ميكنند به شدت از اين چالش استفاده ميكنند لغايت تعداد فالوورهاي خود را افزايش دهند. اين كه شما بتوانيد در لحظه بهترين بحران را برگزيدن كنيد، نكتهي مهمي ميباشد. تا آن جا كه ممكن است از چالشهاي عجيب ناآشنا اجتناب كنيد.
سه الي از مهم ترين و در حال حاضر محبوب ترين چالشها را بيان كرديم كه شما هم ميتوانيد از آنها كاربرد كنيد. البته چالشهاي ديگري نيز وجود دارد كه ميتوانيد از آنها بهرهگيري كنيد. بحران پيتزا، خوردن گوشت خام، حمام يخ از ساير چالشهاي رايج هستند كه شما هم ميتوانيد از آنها استفاده كنيد. با اين حال اگر مايل نبوديد؛ كه از اين چالشها كاربرد كنيد ميتوانيد طبق آنچه در بالا گفته شده است، چالشهاي جديدي را فرآوري كنيد.
جمع بنديدر اين نوشتار كوشش شده است الي بحران اينستا به چهره كامل روشنگري داده شود. اين كه هر فردي بداند كه بحران چيست و چگونه ميتواند از آنها بهرهگيري كند و تاثير آن بر پيج اينستاگرام شما چگونه خواهد بود. در هر حال اگر صاحب كسب و كار هستيد همواره سعي كنيد كه بروز باشيد و از همگي بروزرسانيهاي جديد اينستاگرام استفاده كنيد. در اين چهره مطمئن باشيد كه شمار فالوورهاي شما روز به روز اغلب خواهد شد.
دوشنبه ۲۲ دی ۹۹ | ۱۰:۳۵ ۳۹ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است