استراتژي ديجيتال ماركتينگ

۳۳ بازديد

مقدمهترديدي نيست كه در عالم امروز بخش كبير و مهمي از استراتژي ديجيتال ‌ماركتينگ دربرگيرنده مباحث ديجيتال است. چه مصرف‌كننده‌ها چه كسب‌وكارها بيش‌تر سررسيد بيداري خويش را آنلاين سپري مي‌كنند. شما خواهان آن هستيد كه پروا مخاطبان آنلاين را به خود جلب كنيد و رفتار ديجيتال آن‌ها را رسيدگي كنيداحتمال دارد وقتي در حال اشاعه و توسعه كسب‌وكار خويش هستيد فضاي ديجيتال كه در هر لحظه در حال تغيير و اشاعه است برايتان غيرقابل كنترل به چشم بيايد. پرسش اين جاست كه چگونه مي‌توان استراتژي ديجيتال ماركتينگي گردآوري كرد كه به سرعت واكنش‌‌‌‌‌دهنده باشد و نسبت به دگرگوني ها لحظه‌اي دانشمند ديجيتال امروز انعطاف‌پذيري لازم را دارا باشد؟در اين مقاله، چهار بخشي (بخش اول)، (بخش دوم)، (بخش سوم) و (بخش چهارم)  ليستي از ۷ راهبرد ديجيتال ماركتينگ را به تفسير بيان مي‌كنيم الي متخصصان بازاريابي با به كارگيري اين ۷ راهبرد و هم‌چنين بهره‌گيري از دانش خويش بتوانند برنامه‌اي گردآوري كنند كه به تيم‌شان كمك كند و هم‌چنين مايه رشد كسب‌وكارشان شود. هم چنين در اين مقاله در مورد معني و تفسير راهبرد ديجيتال و كمپين‌هاي ماركتينگ توضيحات مختصري داده خواهد شد. در پايان چند قالب و مدل (اروپايي) ديجيتال ماركتينگ در كمر بستن خوانندگان قرار خواهد گرفتاستراتژياستراتژيواژه «استراتژي» مي‌تواند كمي پر طمطراق و مشكل به عقيده برسد اما تدوين يك استراتژي ديجيتال اثرگذار لزوما پيشه سخت و معضل نيستبه زبان ساده راهبرد يك برنامه اجرايي براي رسيدن به هدف يا اهداف مورد چشمداشت است.با پروا به بزرگواري و كوچكي كسب‌وكار شما، راهبرد ديجيتال ماركتينگ شما مي‌تواند دربرگيرنده استراتژي‌هايي چندگانه باشد كه هر كدام اهداف خاصي را دنبال مي‌كنند و دربرگيرنده بخش‌هاي مختلفي هستند. ولي بياييد در نخست به صورت ساده‌ شده‌اي به جستار راهبرد نگاه كنيم. اين ساده‌سازي باعث مي‌شود لغايت بر روي اهداف متمركز بمانيم و مباحث را راحت‌تر فهم كنيم.برخلاف تعريف ساده‌ي ما از كلمه «استراتژي»، شكي وجود ندارد كه تدوين و اجراي استراتژي كاري پيچيده و زمان‌بر است. در آغاز با شكل كلي ديجيتال ماركتينگ آشنا مي‌شويم و بعد متعلق به به ۷ راهبرد ديجيتال ماركتينگ مي‌پردازيم تا به شما كمك كنيم يك استراتژي كارساز ديجيتال ماركتينگ را براي كسب‌وكار خويش تعبيه ببينيد و با موفقيت در دنياي ديجيتال پيش برويداستراتژيكمپين ديجيتال ماركتينگ و راهبرد ديجيتال ماركتينگ چه هستند؟محتمل است كه راهبرد ديجيتال را با كمپين ديجيتال ماركتينگ اشتباه بگيريم ولي تفاوت مشخصي بين اين دو هست. همانگونه كه پيش از اين به چهره كلي به آن پرداختيم، استراتژي ديجيتال گردآور اقداماتي است كه منجر مي‌شود شما به اهداف ماركتينگ خودتان دست يابيد. كمپين ديجيتال ماركتينگ شما بخش‌هاي اجرايي يا اقدامات شما در راستاي استراتژي شماست كه شما را به سمت دست‌يابي به هدف توصيه مي‌كند.براي نمونه امكان دارد شما مايل باشيد كه كمپيني را اجرا كنيد كه در اين كمپين از بين بهترين محتواهاي توليدي خودتان بعضي را برگزيدن كرده و در توييتر به اشتراك بگذاريد. با اين قصد كه مخاطبيني را از راه توييتر جذب كنيد. اين كمپين بخشي از استراتژي شما براي جذب بيننده است.در پيوستگي به شناسايي بعضي از معروف‌ترين كمپين‌هاي ديجيتال ماركتينگ و استراتژي‌هاي به شغل رفته در آن‌ها مي‌پردازيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.